Behandelingen en Therapie

Hieronder worden enkele veel voorkomende klachten opgesomd die in de praktijk behandeld worden. Uiteraard komen pathologieën die hier niet opgelijst zijn ook aan bod in de praktijk. Twijfel je of jouw klacht ook behandeld kan worden? Neem even contact op!

nekklachten hoofdpijn

Nekklachten - Hoofdpijn

Met onze immer meer sedentaire levensstijl gepaard met stress worden nekklachten en hoofdpijn steeds vaker voorkomende problemen. Manuele therapie aangevuld met een adequaat oefenprogramma en de juiste educatie zijn de sleutel tot het verhelpen en voorkomen van deze klachten.

knieklachten heupklachten artrose

Knie- en Heupklachten

De knie en de heup zijn belangrijke gewrichten die veel belasting te verduren krijgen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat zij verschillende klachten meemaken. Na bepaling van de pijnuitlokkende structuur kan een gepaste revalidatie voorgesteld worden die u een betere kwaliteit van leven kan geven.

lage rugpijn

(Lage)Rugklachten

Ook hierbij zijn een sedentaire levensstijl en stress belangrijke oorzaken van de klachten. Na een grondige evaluatie kan een juiste diagnose gesteld worden en hierop een persoonlijk revalidatieplan gevolgd worden, volledig aangepast aan de noden van de patiënt.

schouderklachten tenniselleboog golferselleboog

Schouder en Elleboog

Ook deze gewrichten vertonen frequent klachten, denk maar aan een tennis- of golferselleboog, frozen shoulder, schouderpijn door overbelasting etc. Het zijn allemaal vaak voorkomende klachten. Deze kunnen goed behandeld worden met een oefenprogramma en eventuele manuele therapie indien nodig.

sportletsel sportblessure spierletsel spierblessure

Sportletsels

Sporten is erg gezond maar brengt vaak vervelende blessures met zich mee. Belangrijk hierbij is dat de return to sport op het juiste moment komt. Gebeurt dit te vroeg dan is het risico op herval erg groot. Na het volgen van een functioneel oefenprogramma, eventueel aangevuld met manuele therapie ben je terug klaar om jouw favoriete sport uit te oefenen.

handletsel peesletsel polsletsel de quervain voetletsel

Hand-, Pols- en Voetletsels

Onze extremiteiten kunnen ook allerhande letsels vertonen, al dan niet traumatisch. Denk aan carpaal tunnel syndroom of een omgeslagen enkel. Een juiste analyse van de klacht garandeert een beter behandelresultaat.